AMAZON'UN BAŞARI HİKAYESİ
Amazon, 1994 yılında Jeff Bezos tarafından Cadabra adıyla kuruldu ve 1995 yılında Amazon.com olarak online hale geldi. Yola online bir kitapçı olarak çıkan şirket, zaman içinde dünyanın en büyük online perakendecisi haline geldi. Amazon şirketi, gerçekten de ismine ilham almış olan amazon nehri kadar büyüdü.Amazon e-ticaret konusunda tüm dünyaca tercih edilen yer olmasının sebebi yarattıkları farktı. Müşteri odaklılık ve geleceğin alışveriş trendlerini doğru öngörme, Amazon’un net bir şekilde fark edilmesine ve rakiplerinin önüne geçmesine yardımcı oldu.
Amazon yapay zekayıda en ileri kullanan şirketlerden bir tanesidir. Mesela siz amazona girdiğinizde sizin için amaozonu ürünleriyle dizayn ediyor. Kurucu Jeff Bezos’un ilk iş planı dahi diğerlerinden farklıydı. Birçok e-şirketin tutunamadığı 21. yüzyıl başlarında, sadece birkaç yıllık bir firma olmasına rağmen pazara liderlik eden Amazon oldu. Nihayetinde, Bezos’un olağandışı planının işe yaradığı kabul edildi.
Amazon kısa sürede müzik CD’lerinden, yazılımlara, araç gereçlerden, oyuncaklara, spor ürünlerine ve hatta market ürünlerine kadar her şeyi satmaya başladı. Şimdi ise hemen hemen bütün endüstriye el atmış durumda bu bulut sisteminden(Aws) tutun Alexa gibi bir çok ürünü ve servisi insanlara sunmuştur. Fakat Amazon’un en büyük buluşu, Kasım 2007’de piyasaya sürdükleri Kindle e-kitap oldu ve bu şirketin büyümesinde çok büyük bir yarar sağladı.Kullanım kolaylığı ve gün be gün artan online yayınların varlığı dolayısıyla müşteriler basılı kitaplardan e-kitaplara kolaylıkla geçiş yaptılar. Kindle satışları Amazon’un gelirine büyük katkı sağladı.
Fakat, Amazon’un en büyük şirketlerinden biri olma ve 566.000 çalışana ulaşacak kadar büyümesine sebep olan şey, sağladığı müşteri deneyimi oldu. Jeff Bezos’un başarısı, pazarlama harcamalarını kısmak ve müşteriyi memnun etmek için yatırım yapmaktı. Reklam giderlerini azaltarak, müşterilere ücretsiz nakliye hizmeti verdi. Ücretsiz nakliye ve gezegendeki en düşük fiyatlar böylece Amazon’u göz ardı etmeyi zorlaştırmış oldu. Amazon’dan satın alım yapmak herkesi cezbetti. Fakat Amazon’un başarısının anahtarı, müşteri ilişkilerini sürdürme biçiminde yatmaktaydı.
Bu adam milyonlarca potansiyel müşterinin olduğu New York Times’a bir makale yazmak için yola koyuldu.İşte Amazon’un temsil ettiği şey budur ve bu tutum şirketi, başka hiçbir şirketin ulaşamadığı noktaya götürmüştür. Amazon, ağızdan çıkan söze ve olumlu değerlendirmelere bağlıdır. Bu, milyonlarca insanın doğru kararlar vermesine ve günün sonunda satın alımlarından memnun kalmasına da yardımcı olmaktadır.
Amazon’un müşterilerine davranış şekli, onun inanılmaz başarısının merkezine yerleşmiştir. Amazon, müşterinin ihtiyaçlarını gerçek anlamda anlayan ve bir işin en iyi şekilde nasıl yapılacağını gösteren bir şirkettir. Amazon’un bu özelliğini bizimde örnek olarak görmemiz ve uygulamamız gerekir.
0 Yorumlar